Vilkår og betingelser

Parter

Selger er LokalPokal Nordbrenden, Org nr 928 512 584, og betegnes i det følgende som  selger/selgeren.

Kjøper er den forbrukeren som foretar bestillingen, og betegnes i det følgende som  kjøper/kjøperen.

Pris og betaling

Den oppgitte prisen for varen(e) er den totale prisen kjøper skal betale. Denne prisen inkluderer alle avgifter og tilleggskostnader. Kostnaden for frakt er opplyst om ved leveringsalternativ i kassen, og betales av kjøper. 

Betaling gjennomføres i kassen. Betalingsalternativer inkluderer Visa og Mastercard.

Levering

Leveringsmåte velges i kassen. Enten kan varen hentes på oppgitt adresse (kostnadsfritt), eller sendes til ønsket adresse. Fraktkostnad er 90,-.

Lokalpokal.no har forsendelser til hele Norge med unntak av Svalbard og Jan Mayen. Leveringstiden varierer for det enkelte produkt, men ligger vanligvis på rundt 7 virkedager etter registrert innbetaling. Vi tar forbehold om lengre leveringstid i perioder med mye trafikk hos oss eller vår transportpartner.

Pakke til hentested leveres normalt til ditt nærmeste hentested. Bring sender hentemelding på e-post eller SMS.

Hos Lokalpokal.no har du, i henhold til angrerettsloven 14 dagers angrerett. For å benytte deg av denne må du sende en e-post til lokalpokal.norge@gmail.com innen 14 dager etter mottagelse av varen. Du trenger ikke å skrive noe mer enn at du angrer på kjøpet. Vi vil deretter kontakte deg angående saken din. Returfrakt betales av kunden.

Dersom du hever et kjøp vil du få tilbakebetalt varenes verdi ved kjøpetidspunktet, etter vi har fått behandlet din retur. Vi kontakter deg på e-post når saken er behandlet.

Dersom du har betalt med kort vil beløpet tilbakebetales til det samme kortet du benyttet ved kjøp. Dersom du har betalt med Vipps vil beløpet betales til kontoen Vippsbrukeren er koblet opp mot

Europa-Kommisjonens klageportal kan også brukes hvis du ønsker å inngi en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruker bosatt i et annet EU-land. Klagen inngis her: http://ec.europa.eu/odr.

Reklamasjonshåndtering

Dersom du opplever at produktet eller tjenesten du har kjøpt har feil eller mangler, kan du gjøre gjeldende følgende krav:

  • Reparasjon – Lokalpokal.no har både rett og plikt til å utbedre eventuelle feil og mangler. Reparasjonen skal imidlertid ikke ta urimelig lang tid. Den skal heller ikke være til ulempe for deg eller koste deg penger. Lokalpokal.no har 2 forsøk på å reparere produktet.
  • Prisavslag – Dersom vi ikke kan utbedre feilen, skal denne tilby et avslag i prisen. Det samme gjelder om feilen er av en slik art at den ikke kan fikses. Prisavslaget skal være i samsvar med produktets nye verdi. Skulle det være at du har brukt produktet over lengre tid, kan dette medføre at prisavslaget blir mindre.
  • Heving – Den siste muligheten er å heve avtalen. Dette kan du gjøre fordi lokalpokal.no ikke har overholdt sin del. Heving betyr at du får pengene tilbake.

Konfliktløsning

Klager rettes til selger innen rimelig tid. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukertilsynet for mekling. Forbrukertilsynet er tilgjengelig på telefon 23  400  600  eller www.forbrukertilsynet.no.

Europa-Kommisjonens klageportal kan også brukes hvis du ønsker å inngi en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruker bosatt i et annet EU-land. Klagen inngis her: http://ec.europa.eu/odr.